lørdag den 27. august 2011

Ikke... igen!

Jeg vidste jo godt det ville komme, men hvor jeg dog ikke magter alt det valg-fis! Jeg sad i centralgarderoben på gymnasiet med nogle andre fra klassen, da min samfundsfaglærer kom forbi med julelys i øjnene og spurgte om vi "havde hørt det?" Og jotak, det havde vi... og allerede på vej hjem fra skole, fik jeg smakket diverse valgplakater i hovedet. Kunne mærke hvordan mine knoer blev hvide og jeg måtte presse tænderne sammen for ikke at komme med alverdens bitre ord. Men sådan er verden nu engang, valg skal der til.

Hele dagen i dag er gået med at tømme en gammel dames loft. Hendes mand er lige død, og vi ville hun have ryddet op i de gamle sager. Og det var en klog tanke! Tro mig, man kan gemme MANGE underlige ting igennem et 52 år langt ægteskab. Loftet indeholdt bl.a.:
Poser med indvolde til puder
15 kasser julepynt
Gulvtæppe nok til at dække mindst 7 sportshaller
67 ruller toiletpapir
70 ruller køkkenrulle (nogen kunne dateres tilbage til 1900-tallet)
Omkring 400 glas (marmelade, rødbeder, rødkål osv.)
Og nu det sygeste... 47 skotøjsæsker med damesko, hvoraf over halvdelen IKKE VAR BRUGT! Den dame har i alt over 100 par sko. Nogen af dem har hun 4 eksemplarer af! Jeg tror ikke hun er klar over, at hun ejer alle de sko. Og det er vel at mærke dyre ECCO sko i fine æsker. Jeg var virkelig ved at få et flip. Så kan diverse skonarkomaner godt gå hjem og lægge sig... Gid det var mig...

Et alt for godt grin!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar