lørdag den 19. november 2011

Jul... bare jul!

I matematik jeg blev jeg udsat for at skulle lave en opgave med eksponentielle grafer og andet fis i en hornlygte, og jeg kastede mig over Indiens befolkningstal. Blev grebet af siden www.indexmundi.com, hvor man finder alt muligt om verdens lande. Af ren og skær nysgerrighed, tjekkede jeg Spaniens befolkningstal gennem tiderne, og fik mig et chok. Grafen ser sådan ud:

Undrede mig meget over, hvordan befolkningen kunne stige med ca. fem millioner på ét år, indtil noget gik op for mig... Spanien vandt EM i fodbold i sommeren 2008... Lad os bare gætte på, at rigtig mange har 'fejret det', og mon ikke sygehusene har haft travlt foråret 2009??

Julebagningen er netop (næsten) overstået, og jeg er propmæt af honningkager og pebernødder *<(:)) - *smiley med nissehue på*  Undskylder et kort indlæg, men jeg skal servere til en 40 års fødselsdag om meget snart, og føler mig for stresset til at sidde her :P I stedet vil jeg så lige anbefale nogle fantastiske julesange!!:


Barlowgirl - "Hallelujah, light has come"



Celtic Woman - "Let it snow" (spol frem til 2:20)



Celtic Woman - "White Christmas"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar