lørdag den 25. februar 2012

At nyde forårets komme

Snart er februar ovre, hvilket betyder at foråret er lige om hjørnet. Om det så ved det eller ej! Men der er mange små tegn på, at vinteren er passé, og har givet plads til vintergækker, pipfugle og gule erantisser. Det er da smukt. Til trods for, at det blæser en halv pelikan i det sønderjyske, besluttede jeg mig i dag for at få lidt frisk luft i form af en times og ti minutters løbetur. Normalt løber jeg aldrig med musik i ørerne, da jeg godt kan lide at lytte til de naturlige lyde, men i dag var anderledes - vinden var så larmende, at den irriterede mig. Så jeg lånte min søsters mp3, og fandt ud af, at ABBA ikke er helt dårligt at løbe til :) Jeg kom forbi en idyllisk gård med søer, dyr i indhegninger, kastanjeallé og alt det der. Pludselig fik jeg øje på en 5-6 kridhvide gæs og svaner, der vraltede frit omkring og hyggede sig. Og *kabooom* så var det pludselig forår. Ikke officielt, men dog var vinteren pludselig forbi. At de se de fugle småsnakke og svømme lidt rundt på en sø, var simpelt hen lykken. Aldrig har jeg været så glad for at se en flok gæs... Så venner, at I ved det: Foråret er på vej, find shortsene frem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar