tirsdag den 7. august 2012

Guide til 3-retters menú

Det er ved at være en tradition for ich og mine søskende at kreere en 3 retters menú for hvem det kunne være - i dette tilfælde min mors forældre. Her er nogle billeder af maden, ønskes opskrifterne, så skriv :D

Forret: Kold agurkesuppe med brød

Advarsel: Denne opskrift ønskes ikke! Med stor forundring så jeg mine bedsteforældre skovle suppen i sig (flere portioner endda!!) mens jeg selv sad og var ved at kløjs i den. Nej, den smagte bare desværre ikke godt, mest som flydende tzatziki.


Hovedret: Hamburgerryg med ovnstegte rodfrugter (kartofler, gulerødder og pastinakker) samt citrussalat med mynte og bulgursalat.

Namme namme!! Det smagte super lækkert...

I bulgursalaten: Bulgur, friskhakket persille, pinjekerner, abrikoser, olie, krydderier


Citrussalat med mynte ses nedenunder, er lidt stolt af resultatet, det smagte vildt godt!! Appelsiner, røde grapefrugter, limefrugter, lidt flydende honning og frisk mynte


 Dessert: Pærer med anis og is

 Lækker, men lidt speciel dessert, måske fordi jeg ikke var nærig med anis'ene og puttede 4 gange så mange i, som opskriften angav... Jeg kogte pærerne i solbærsaft med hele anis og lod dem stå i gryden ca. ½ time. Det smagte af jul :)



Så hvis du står og har lyst til at overraske forældre eller andre med en 3 retters menú, er forslaget hermed givet videre (men lav ikke agurkesuppen, medmindre dine gæster er ALTædende!!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar