onsdag den 25. april 2012

Blod, sved og tårer

Vesterskovsløbet (Haderslevs ultimative motionsløb) ligger lige om hjørnet, og i den anledning har 2.g-idrætsklassen arrangeret fælles løbetræning for deltagerne. Der er 3 distancer, 5,7 km, 10 km og 21,1 km. Jeg har skrevet mig på til det sidste, en halvmaraton (da da daaaaam). I dag skulle det fælles (men frivillige) løbetræning så gå i gang, og jeg havde planlagt at møde op. Lad os lige lave et parallelt spor med hvad jeg TROEDE der ville ske, og hvad der SKETE:

TROEDE: Okay, det bliver sikkert vildt hygge, måske bliver vi omkring 20 mand...
SKETE: No way... vi er fire INKLUSIVE mig
TROEDE: Der er sikkert folk i alle distancer, så... jeg er nok ikke den dårligste
SKETE: Okay... de skal ALLE løbe en halvmaraton og ser toptrænede ud!
TROEDE: Uh! Jeg har løbet en halvmaraton før (lidt over 2 timer), det må da gøre mig lidt erfaren...
SKETE: Nåe... de har OGSÅ løbet halvmaraton før... på 1 time og 40 minutter... :/ Hvad har jeg rodet mig ud i??

Så der stod jeg sammen med to af gymnasiets hårdeste løberdrenge samt en pige, der BÅDE løber selv, i løbeklub OG orienteringsløb. Alle sammen 2. g'ere. Jeg var dødsens... "Vi løber 5 km." lød det, fra ham, der styrede showet, og jeg åndede lettet op. 5 km. er ingen sag. MEN I DET TEMPO!!! GIIISP!! Den sidste kilometer måtte jeg bide i det pinligt sure æble og indrømme, at jeg ikke kunne følge med mere og måtte sakke bagud. Endnu mere pinligt var det, at "show-styrer" dryssede ned til mig for at "samle mig op", jeg prustede og stønnede, han snakkede bare løs og kom med opmuntrende sætninger. *pfttt!!* Ikke nok med at træningen var slut der, nej "vi tager lige 20 sek. spurt, 10 sek. gå x 8" på atletikbanen. Behøver jeg sige, at jeg var ½ runde bag de andre, da vi sluttede!? Og til sidst 3 runder i "moderat tempo".. Right... Tror jeg springer over på onsdag, for det... var... pinligt...

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mange tak!! Jeg tænker tilbage på hændelsen med røde ører (og har undgået de nævnte sportsfreaks på gangen)

      Slet