fredag den 23. marts 2012

At blive sluppet ud på græs

Så er foråret for alvor kommet til lille Danmark, og jeg så til min forbavselse adskillige gymnasieelever iført stroptop og shorts, da jeg asede op ad bakken til gymnasiet. Selv følte jeg mig vældig forårs-klædt i trekvart-bukser (jeg havde dog stadig vinterjakke og handsker på - man kan ikke være for forsigtig) Samfundsfagstimen blev tilbragt på maven på en dejlig varm bænk (mums!) og da fredag = kagedag (og ham, der skulle have kage med, syntes vi alle skulle have en pose gifler HVER), kunne det jo ikke blive bedre! Senere i dag, blev sæsonens første fodboldkamp i haven mod min lillebror afviklet, og jeg kunne vende derfra som sejrherre (10-6), for derefter at løbe en lille tur ind til byens centrum (også kaldet Damparken) Man løber altså bedre i fodbold-t-shirt og løbetight end 1000 løbejakker og joggingbukser. Da jeg kom tøffende ned i Damparken, troede jeg fejlagtigt, jeg var endt på Roskilde Festival, for græsplænen var OVERSÅET med gymnasieelever, der nød det gode vejr. Hvor der ikke var unge mennesker, var der øldåser, slikpapir og plasticposer, så festival er nok et meget rammende og beskrivende ord. Som prikken over i'et, kørte politiet da også diskret rundt i en patruljevogn på plænen (!)

I aften er der jo X-Factor-finale, der skal ses i selskab med LMU i min stue, så jeg har lovet mor at hjælpe med at støve af (som om LMU'ere kigger efter sådan noget *pfft*)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar