tirsdag den 25. oktober 2011

Dont wonder

Når man er sådan en klog og opmærksom gymnasieelev som jeg jo er (host), så lægger man ret hurtigt mærke til hvilke lærere der virkelig holder øje med dig i timerne og i hvilke fag man kan slacke ret grumt på det der med lektier og bare improvisere sig frem i verden. For eksempel havde jeg i samfundsfag en fremlæggelse om SF og deres undervisningspolitik. I den fremgår at de gerne vil have 2 lærere på hver klasse i 1.-3. klassetrin, for ligesom at den ene kan undervise, mens den anden holder ro på børnene. Smart ikk? Problemet (eller. min klasses problem) er så at vores samfundsfagslærere har valgt at tage det ret alvorligt, så hvor vi før bare havde én der underviste og én der styrede hans powerpointshow og ellers observerede os from the front, har vi nu Asger den nice lærer der er under vidreuddannelse til at undervise og skrappe, ældre (virkelig-københavnsk-talende), bitre Peter til at sidde nede bag os alle sammen og se gnaven ud og holde øje med computerskærme og koncentrationsniveau. Talk about shit! Tilgengæld er samfundsfag så også, efter min mening, et af de sværeste fag i gymnasiet. Altså af de fag jeg har. Så det er nok ret smart at der er en der holder øje med at jeg hører efter!

I modsætning til Asger og Peter der lynhurtigt spotter om man har læst lektier, kan man slacke rimelig galt i matematik med Klaus. Klaus er en god mand inderst inde, men han er ikke den hurtigste knallert på havnen, skarpeste kniv i skuffen eller hvis jeg må udtrykke mig frit, den sprødeste kiks i skuffen. Igen. Klaus er flink, men når jeg, efter at have løbet rundt efter min computer fordi Svante havde taget den, hørt en masse musik og på ingen måde lavet matematik (min gruppe er medskyldige!), bare kan spise ham af med en masse "Du er så fed"-jokes, hvor vi alle sammen er mega flade af grin over "du er så fed at du får en sumobryder til at ligne en skøjteprinsesse", så trænger man altså til at spænde vesten! I øvrigt giver det ham ikke mere streetcred at han går rundt med en t-shirt hvorpå der står "Smart is the new sexy".


For lige at komme ind på et helt andet emne, undrer piger sig vist ret meget over hvad drenge snakker om når der ikke er væsner med bryster tilstede. Efter jeg er kommet på gymnasiet, kan jeg afsløre at at jeg ikke er undrende mere. Det er som om at mine kvindelige former er væk og at de slet ikke ser en pige. De kalder mig Chris og en har endda sagt at han ikke opfatter mig som en pige. Ihvertfald ikke en tøset en. Så chicas. Dont wonder, you'd rather not know!

Oh how I lååååve high school

Ingen kommentarer:

Send en kommentar