lørdag den 12. november 2011

Mit liv som toastmaster

Så har man jo lige været til gymnaaasiefest i går. Vældig interessant. Jeg ankom klokken sytten nul dut for at joine resten af The OD-group. Efter at have sat over 500 papirhænder op, pyntet baren, smidt fyrfadslys på bordene osv., var vi klar til gæsterne. Ikke for at lyde som en egocentreret livsnyder af en musikanmelder, men livemusikken var da okaj. Det kunne have været bedre, men skam også lang værre. Festen kom for alvor i gang, da 10.c's elite kom på scenen og gav den gas med "Må man ta' hunden med sig ind i Himlen..." Efter at have gloet på en omgang øl-bowling (det er vist kun sjovt for deltagerne - og spørgsmålet er om de overhovedet har det sjovt), måtte jeg indtage min plads som toastmaster. Hygiejnisk var det ikke, næh nej, men kunderne kunne jo ikke vide, at oregano-posen var gået is stykker, og jeg tog det direkte fra det klamme, ølklistrede bord, og at jeg pillede næse mellem hver toast (ej, gas) Fniste lige, jeg kunne alt for godt se det for mig. Efterhånden som timerne gik, følte jeg mig som festens mest ansvarlige og voksne, da mine med-OD-dudes ikke var helt klare i hovederne, og folk glemte de havde bestilt toast. En lidt for lyshåret 3.g.'er kom heeeelt tæt på, fordi han ikke kunne snakke højt, og hviskede om hans toast var færdig, og kredsede konstant om undertegnede toastmaster. Jeg var dog beroliget, da jeg havde hørt en lille fugl synge om, at han var til "den anden side", og frisuren bekræftede det. En krølskægget fyr himlede op om at jeg "havde reddet hans aften". Godt man kan gøre folk glade, ved bare at lave fedtede, brændte toasts til dem. Men klokken midnat var jeg godt træt, og havde ondt i maven efter at have konsumeret en cola MED SUKKER. Det smager afskyeligt, når man i 2 år har klamret sig til Pepsi Max. Desuden sejlede gulvet næsten af spildt øl, og folk var begyndt at vandre ned i byen. Så mein Vater hentede mig, og jeg kunne komme hjem til mit dejlige, trygge ikke-øl-lugtende værelse.

Til noget helt andet, nemlig Lillas spørgsmål fra sidste uge: Jeg må desværre meddele, at jeg ikke har været så frygtelig mange HEMMELIGE steder, bl.a. fordi jeg ikke har i sinde at forpeste mit liv med cigaretter ;) Nænej! Men lingeributikken kan varmt anbefales, idet jeg har købt neglelak for 10 kroner derinde... Det var det mest hemmelige sted jeg kunne komme i tanker om, sorry :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar